понедельник, 4 января 2016 г.

країна многочленів

Проект « Країна многочленів»
Тип проекту:  інформаційно – дослідницький.
Мета проекту:Формувати вміння виконувати дії з многочленами.
      Активізувати пізнавальну діяльність учнів.
                        Сприяти розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів.
                          Розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації.
                         Формувати вміння  здобувати  знання самостійно.
                        Сприяти формуванню в учнів комунікативних навичок.
Учні об’єднуються у чотири  групи:
Група «Істориків» ( готують повідомлення «Із історії виникнення многочленів»)
Група «Теоретиків»( готують кросворд)
Група «Практиків» ( складають алгоритм як помножити многочлени, складають задачі )
Група «Рекламне агентство» (готують презентацію «Де живуть многочлени»).
                                                    Урок алгебри у 7 – Б класі
Множення многочленів
Мета уроку: 
·        Удосконалювати вміння зводити многочлени до стандартного    вигляду;
·        Формувати  вміння виконувати множення многочленів;
·        Розвивати логічне мислення, увагу;
·        Виховувати культуру математичної мови.
Методична мета : Формувати навчальну і соціальну компетентності  учнів шляхом впровадження інформаційно – дослідницького проекту «Країна многочленів».
Хід уроку
1.     Організаційний момент.
2.     Вступне слово.
Ще нещодавно ми стояли на порозі
Країни многочленів,що й казати.
Подорожуючи країною, в дорозі,
Навчились з многочленом працювати.
Чотири групи у проекті беруть участь.
«Історики» свою роботу показали.
Стандартний вигляд многочлена можем записати,
Ми додавали многочлени, віднімали.
Буває, многочлени треба множить.
Але зробити це ми ще не в змозі.
Та група «Практиків» нам показати  може.
А наш урок надалі піде в прозі.
Дійсно, одна група вже розповідала нам про історію виникнення многочленів, ми  вже можемо виконувати деякі дії з многочленами. Сьогодні група «Практики» допоможе нам зробити ще один крок по країні многочленів. А на наступний урок група «Рекламне агентство» презентує нам свою роботу «Де живуть многочлени».
Спочатку перевіримо,наскільки ми пам’ятаємо те, що вчили раніше.(надати слова «Теоретикам»)
3.     Група «Теоретиків» пропонує кросворд. (запитання до членів групи: Що вам дала робота над проектом?). Учні заповнюють технологічні карти.

На етапі планування проекту ми говорили про те, які дії з многочленами  ми будемо вивчати. І сьогодні розглянемо, як множити многочлени. Запишемо тему уроку    МНОЖЕННЯ МНОГОЧЛЕНІВ.
4.     Пояснення. (поки один член презентує роботу групи, решта виконує         завдання   Чи є рівносильними   рівняння                                                        (х-3)(х+2)=х2-5  і 7+(2х+5)(1-х)=3-2х(х+3)+6).
Група «Практиків» знайомить учнів з алгоритмом множення многочленів. Наводять приклади.
          (а – х)(b – у) = а ∙ b + (-х) ∙ b + а ∙ (-у) + (-х) ∙ (-у) = аb – bх – ау + ху.         При цьому нагадати учням про культуру запису (буквені множники  у складі членів многочлена записуємо в алфавітному порядку). Зауваження: 1. В результаті множення многочленів утворюється многочлен. 2. Зводимо до стандартного вигляду, якщо можливо. 3. В результаті множення многочлена, що містить n членів, на многочлен, що містить m членів, у добутку  вийде многочлен, у якому буде n m членів.
5.     Закріплення.
№476 (перший приклад виконує хтось із «Практиків», далі – інші учні).
На цьому робота групи не закінчилась.      
 Група презентує задачу на множення многочленів.
 Ми говорили, що по закінченню проекту ми зробимо брошурку «Країна многочленів». Сьогодні група «Практиків зробить свій внесок у цю брошуру.
 (презентують буклет із задачами, пропонують учням за бажанням розв’язати вдома задачі із буклету).
(Учні заповнюють технологічну карту, розповідають про свої враження про роботу над проектом)
6.     Рефлексія.      Запитання до учнів класу: наскільки для вас корисною була робота групи?

 Бліц-тест на зворотному  боці кросворду (завдання вивести на екран)
А.   Яка з рівностей правильна?
     а) (х + у)(а + b) = ха + уb;
б) (х + у)(а + b) = ау + bх;
в) (х + у)(а + b) – ax + ay + bx;
г) (х + у)(а + b) = ах + bх + ау + bу.

Б.   Який з виразів є добутком многочленів (а + 5) та (а + 3)?
а) a2 + 5a + 3a + 3; 
б) 2a + 5a + 3a + 15;
в) а2 + 8a + 15;
г) a2 + 5a + 3a + 8.
         
           Що найбільше сподобалось?

7.     Оцінювання.


10. Домашнє завдання. Параграф 13(вивчити правило), №477, №497,           №503(а).

Комментариев нет:

Отправить комментарий