Змінна і квантори
Мета:
·
Формувати
вміння записувати загальні висловлювання та висловлювання про існування за
допомогою кванторів;
·
Формувати
вміння перекладати висловлювання, записані за допомогою кванторів, на
українську мову;
·
Удосконалювати
вміння знаходити відсоток від числа;
·
Удосконалювати
вміння збільшувати(зменшувати) величину на певний відсоток;
·
Розвивати
логічне мислення;
·
Виховувати
культуру мови, інтерес до предмету.
Методична мета:Застосування
диференційованих завдань та роботи в парах
для здійснення корекції знань та вмінь
розв’язувати вправи на знаходження відсотка від числа
Хід уроку
І.Орг. момент.
(Психологічний настрій уроку)
Сьогодні
чудовий день – п’ятниця. І не дивлячись на те, що всі трішки стомились
наприкінці тижня, я готовий до нових відкриттів і роздумів. Цей урок я проживу
красиво і успішно. Я вірю у мій успіх. Я бажаю успіху всім.
ІІ. Актуалізація
опорних знань.
Тест
Обрати
правильну відповідь , із отриманих букв скласти слово.
1.
Висловлювання « Усі метелики рожеві» - загальне.
к) так; у) ні.
2. Яке
висловлювання неправильне:
в) 50%- це половина величини
л) 25%- чверть величини
а) 20% -
третина величини
о) вся величина - 100%.
3. 5% у
вигляді десяткового дробу:
н) 0,05
р) 50
і) 0,5.
4. 20 % від 50 кг дорівнює:
а) 25 кг,
б) 20 кг, т) 10 кг.
5. Істинне чи
хибне дане висловлювання: Щоб знайти
відсоток від числа, треба це число помножити на відповідний дріб
л) хибне,
о) істинне.
6. 0, 13 у
вигляді відсотків:
а) 1,3%,
б) 130%, в) 13%.
7. Правильно
побудоване заперечення до висловлювання « Усі кошенята пухнасті» під буквою:
л) Усі кошенята не пухнасті
р) Деякі
кошенята не пухнасті.
Розшифровуємо слово КВАНТОР. ( під час
перевірки звернути увагу на останнє питання, на виконання закону логіки( закону
виключеного третього)).
Ми зовсім
нещодавно почули це слово.
А що таке
квантор? ( символи, які дозволяють
записати твердження математичною мовою).
Які бувають квантори?
( квантор загальності та квантор існування).
ІІІ.
Пояснення.
Щоб записати
висловлювання за допомогою квантора, треба:
1)
З’ясувати
вид висловлювання та обрати потрібний квантор;
2)
Ввести
змінну та позначення множини, в якій ця змінна знаходиться;
3)
Записати
властивість обраної змінної;
4)
У
дужках записати назву множини.
Настанову на початку уроку можна записати
таким реченням: Усі учні бажають успіхів однокласникам. Давайте запишемо за
допомогою квантора. ……………
ІV.
Закріплення.
Записати за допомогою квантора( учень сам обирає
висловлювання із пелюстки квітки).
![]() |
1)
Усі
діти полюбляють морозиво.
2)
Існують
натуральні числа, які більше 36.
3)
Деякі
птахи не вміють літати.
4)
Усі
учні колегіуму мають значок.
У наступному
завданні треба перекласти речення, записані за допомогою кванторів, на
українську мову. Усно №120 (1-4).
Прочитати ще
одне висловлювання .
ᴲ хϵ А: х уміє
розв’язувати задачі на відсотки( А- множина учнів класу).
Отже, є учні ,
які не зовсім добре розв’язують ці задачі.
V. Розв’язування вправ.
На минулому
уроці ви отримали карту для самооцінки, заповнили її. Ми відпрацювали перший
пункт, ви знову оцінили свої знання. У більшості ця оцінка підвищилась.
Нагадаю, що у контрольну роботу, яка буде на наступному тижні, будуть включені
задачі на проценти . І сьогодні ми будемо працювати над знаходженням відсотка
від числа.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА!
(Роздати завдання по рівням).
Переглянути
виконання завдань, деякі розв’язування озвучити.
Заповнити карту
самооцінки( самооцінка після виконання корекційних завдань).

Комментариев нет:
Отправить комментарий